Ankar.

Ankar.
Algarvekusten i Portugal och Lagos gör ingen besviken, fast det är off-season.

onsdag 25 september 2019

Nya äventyr och nya rutter

Ja, nu är det dags igen, och i brist på fantasi fortsätter vi bloggeriet under rubriken Catten-loggen trots att vi faktiskt har sålt vårt fina hem och flytetyg.
Några nya bilder lägger jag inte ut, för vi har inte startat ännu...
Dagsläge: Bor i trevlig hyreslägenhet i Uppsala, jag har arbetat mer eller mindre sedan vi kom tillbaka till Sverige, och nu blir det semester igen för mig.
Planen är att köra vår röda bil ner till Cadiz i Spanien för att ta färjan över till Kanarieöarna och tillbringa delar av vintern där. Hur länge beror sig på. Dyker det upp nåt trevligt jobb eller om vi börjar längta hem så åker vi hem. Helt enkelt. Vi är flexibla.
Idag har jag klippt mig i en kort och behändig resefrisyr... allt är packat (hoppas jag) och det är lite kvillrigt i mellangärdet inför resan.
Hemma i soffan, laddar på kvällskvisten.


Reseplanen är: Danmark, Tyskland till Münster, Hergémuseet utanför Bryssel, söderut genom Frankrike (Champagne) och Spanien mot Torrevieja och Janne och Agneta innan sista benet till Cadiz som ligger på västra sidan av spanska sydkusten.
Så - upplagt för äventyr!
Sedan är ju färjan till Kanarieöarna ett äventyr i sig (förhoppningsvis bara ett litet och lugnt äventyr), och så ska vi hitta nåt trevligt ställe att bo på i Las Palmas och umgås med Siw och Christer och de andra trevlingarna som finns där.

Så - häng med! Jag ska försöka lägga ut rapporter mest varenda dag, lite korta reflektioner och sånt därnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar