Ankar.

Ankar.
Algarvekusten i Portugal och Lagos gör ingen besviken, fast det är off-season.

torsdag 3 november 2016

Under renovering...

Fina eternell-kransar.
Tillbaks i värme och sol, åtminstone större delen av dagarna. Idag var det riktigt varmt, (t-shirts å shorts) men imorrn ska det bli regn, rapporterar maken. Vi får väl se.
Oftast blir det bättre än beräknat tycker jag.
Återkomsten var skön. Flackande och farande är ju jätteroligt och att träffa nära och kära också, men det är tillfredsställande att rå sig själv igen. Eget kök och sånt. Idag har jag rent av diskat!

En fin fasad i Krakow.
Sommarens nästan totala brist på motion och en månads resande har satt sina spår i midjemåttet. Därför startar jag vinterns återuppbyggande redan nu, hela november har jag tänkt ska bli en månad i friskusens tecken. Jag ska i alla fall försöka. Än så länge går det bra, det är inte särskilt jobbigt alls. Mest lider Pelle verkar det, som envist vägrar att gå med på nåt som jag föreslår. Han ångrar sig nog!


Mysigt och kulturellt fik vid stora torget i Krakow.

Arbete i verkstaden där de gör blyinfattat glas. Högeligen kul!

Så här målar man på glas som ska bli fönster.

Omålat glas, Krakow-motiv.

Flippermuseet hade 50 olika spel
att välja mellan. Det här var ett
av de roliga!

Här är några supermoderna flipperspel. Bra dom med!
Game of Thrones i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar