Ankar.

Ankar.
Algarvekusten i Portugal och Lagos gör ingen besviken, fast det är off-season.

tisdag 28 juni 2011

AIS!

Nu går det att kolla vår väg medelst:
www.marinetraffic.com/ais/se

Strålande solsken och svidande kinder, en början på bruna fötter och allmän oreda. Skärgården här nere söder om Trosa är helt sanslöst fin, närmare mellan öarna, klippor OCH träd på skären, gulligt och lätt att hitta nånstans att ta iland. Rekommenderas, jag har ju aldrig riktigt varit söder om Sandhamn tidigare i min båtkarriär. Men nu vet jag - det finns annat än Roslagen och Stockholms skärgård. Längre söder ut ser det lite glisare ut med öarna.
Nu är vi i naturhamn, naturreservat Bokö. Göken hohoar vid horisonten och solen pressar på. Som sagt, kinderna glöder.

Smäller in lite bilder, vad som funkar i uppkopplingen...

3 kommentarer:

  1. Hur hittar jag på er rutt? Förstår inte vad jag ska söka på.

    SvaraRadera
  2. Du skriver in CATTEN i fartygsnamn, förutsatt att vi har vår apparat på, så klart...

    SvaraRadera
  3. Coolt! Men jag hittar bara ett Danskt fartyg med samma namn, ni har inte apparaten på. Ni slöar alltså! ;)
    Kram C

    SvaraRadera